טיפול פסיכולוגי למבוגרים

טיפול פסיכולוגי למבוגרים

אנשים פונים לטיפול פסיכולוגי מסיבות שונות. משברי חיים, קשיים טיפול פסיכולוגי למבוגריםביחסים בין אישיים, קשיים בזהות, חוויה של בדידות, תחושת ריקנות וחוסר סיפוק, חרדה, דיכאון ועוד. המשותף לרובם הוא חוויה של מצוקה וכאב נפשי.

המחשבה לפנות לטיפול פסיכולוגי עולה, פעמים רבות, מתוך הצורך להקל על הכאב והרצון להרגיש טוב יותר. עם זאת, פעמים רבות, בטרם הפנייה לטיפול, מתעוררים חששות: איך אחשוף את עצמי בפני אדם זר? מה המטפל יחשוב עליי? האם יבין אותי או שיהיה שיפוטי כלפיי? האם יוכל לעזור לי? מה זה אומר עליי שאני פונה לטיפול?

כל החששות הנ"ל הינם נורמליים ומשותפים לאנשים רבים. חשוב לזכור שהצעד שלפני הפנייה לטיפול הוא קשה במיוחד. אי ודאות מעוררת חרדה באופן טבעי, וכך גם המחשבה על טיפול פסיכולוגי, לפני שמתנסים בו. חשוב לקחת בחשבון שלאחר הפנייה והמפגש עם הפסיכולוגית, חלק מהחששות מתפוגגים מעצמם.

אני מקווה שהמידע שנמצא בדפי האתר הנוכחי יסייע לכם לחוש בנוח יותר לפנות ולקבוע פגישת היכרות.

"אני מאמין" שלי לגבי טיפול פסיכולוגי למבוגרים

אני מאמינה כי טיפול פסיכולוגי יכול לסייע בהתמודדות עם קשיים רגשיים ויכול להוות פתח לשינוי, התפתחות וצמיחה. הוא יכול לעזור לשנות את ההרגשה הפנימית שלנו, את האופן בו אנו חווים את העולם, אנשים אחרים ואת עצמנו. הוא מאפשר מרחב להתבוננות עצמית, ומתוך כך, מסייע לזהות את הדפוסים האוטומטיים שאנו פועלים על-פי הם, ובהמשך, אף לשנות אותם.

אני מאמינה כי אחד הגורמים המרכזיים שמשפיע על הצלחת הטיפול הינו איכות הקשר בין המטופל למטפל. אי לכך, חשוב לי לייצר אווירה מקבלת ומאפשרת, תוך התכווננות אמפאתית, רגישה ומכבדת כלפי המטופל.

אני מאמינה כי כל אדם הינו יחיד ומיוחד ולפי כך, אין טיפול פסיכולוגי אחד שמתאים לכולם. על-כן, אני נוהגת להתאים את אופי וקצב הטיפול לצרכיו היחודיים של המטופל.

אני מאמינה כי בכל אחד קיימים חוזקות וכי ההישענות על חוזקות אלו מסייעת בעבודה על תהליכי שינוי. אי לכך, במהלך תהליך הטיפול הפסיכולוגי אני משלבת בין הרחבת המודעות ועבודה על מוקדי הקושי לבין תמיכה והעצמה של המטופל, על-ידי איתור ושיקוף של הכוחות המצויים בו.

גישה טיפולית

הגישה המרכזית שמנחה אותי כפסיכולוגית בעבודה הטיפולית היא הגישה הפסיכודינאמית, אשר שמה דגש על פיתוח ההבנה ומודעות לקשיים אשר גורמים לסבל בחיים, ועבודה עליהם באמצעות היחסים הטיפוליים והחוויה הרגשית שנוצרת בתוכם. בנוסף, ועל-פי הצורך, אני משלבת כלים מגישות נוספות (דוגמת הגישה הנרטיבית, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי – CBT או תחום המיינדפולנס), באופן שמאפשר להתמקד בבעיה מסוימת ובהתמודדות עם סימפטומים ספציפיים.

  אולי יעניין אתכם לקרוא גם על: טיפול פסיכולוגי מבוסס מיינדפולנס                      @ כל הזכויות שמורות לגל סגל  פסיכולוגית בתל אביב   נייד: 054-5501582    דוא"ל: segalgal123@gmail.com

Terms of Use: The photo above is licensed under a CC BY-ND 2.0. It is attributed to rolands.lakis

דילוג לתוכן